اجتماعی

زلفی‌گل: سامانه ایده‌ها و نیازها برای همسوسازی صنعت و دانشگاه ایجاد شده‌است

زلفی‌گل: سامانه ایده‌ها و نیازها برای همسوسازی صنعت و دانشگاه ایجاد شده‌است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ایجاد سامانه ثبت ایده‌ها و نیازها در این وزارتخانه خبر داد و گفت: این سامانه برای همسوسازی نیازهای صنعت و تحقیقات دانشگاهی ایجاد شده است.

محمدعلی زلفی‌گل در شانزدهمین نشست پاسخگویی وزرا، معاونان و مدیران دولتی به تماس‌های مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری دولت از ایجاد سامانه نظام ایده‌ها و نیاز برای ثبت پژوهش‌های دانشجویان و نیز نیازهای عرصه صنعت خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه‌ها در شأن و نیاز دانشجویان ارشد و دکتری نمی‌توانند از پروژه‌های آنها حمایت کنند اما اساتید با استفاده از اعتبار «پژوهانه» از دانشجویان حمایت می‌کنند.

وی افزود: در بدو ورود به وزارتخانه اطلاع داشتم که نیازهای جامعه جایی ثبت نمی‌شود و در معرض دید پژوهشگران قرار نمی‌گیرد وقتی مسئولیت را پذیرفتم به پایگاه اسنادی جهان اسلام ماموریت داده شد پایگاه ایده‌ها و نیازها را تاسیس کنند، در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مصوب شد و در قانون بودجه ۱۴۰۱ و دو هم اعتباری برای آن در نظر گرفته شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه سازمانهای خصوصی و دولتی موظف هستند نیازها و اولویت‌های تحقیقاتی خود را در این سامانه ثبت کنند، گفت: اساتید، دانشجویان و پژوهشگران این نیازها را در آن سامانه مشاهده و رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری خود را بر اساس آن نیازها تعریف می‌کنند و امتیازات ویژه‌ای برای دانشجویانی که در این راستا کار می کنند در نظر گرفته خواهد شد تا ظرفیت پژوهشی و نیاز تحقیقاتی در صنایع و بخش‌های مختلف کشور همسو شود.

زلفی گل درباره نشست پاسخگویی به تماس های مردمی هم گفت این ارتباط با مردم و آگاهی از نیازهای آنها می‌تواند مسئولان را در قانون گذاری و تصمیم گیری واقع گراتر و منطقی‌تر کند تا تصمیمات و اقدامات در راستای نیازهای جامعه باشد.

وی افزود: در وزارت علوم هم بخش پاسخگویی به مطالبات مردمی وجود دارد و بنده در دانشگاه‌های مختلف به صورت مستمر حضور پیدا می کنم و از نزدیک در جریان نیازها و مشکلات دانشگاه‌ها و دانشجویان هستم.

در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند. پیش از این وزرای کار، ارتباطات، دادگستری، بهداشت، کشاورزی، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی، معاونان پارلمانی، امور زنان و خانواده، علمی و فناوری، حقوقی رئیس‌جمهور و رؤسای سازمان حفاظت از محیط زیست، امور اداری و استخدامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان انرژی اتمی با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، پاسخگوی سؤالات و مشکلات مردم شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا