لطف الله سیاه کلی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری جوانان ایرانی ، درباره برخی گمانهزنیها مبنی بر افزایش کارخانهای قیمت خودروهای زیانده، گفت: رشد هزینه تولید نباید به معنای افزایش قیمت خودرو باشد زیرا بسیاری از افزایش هزینهها ناشی از سوءمدیریت و سوءاستفاده است.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به دقت صنعت خودروسازی و موارد مرتبط با آن بررسی شود، مشخص خواهد شد که وضعیت بدتر از تخلفات فولاد مبارکه است، افزود: باید به این پرسش پاسخ داد که چرا در کشور ما که هزینه تامین گاز یا حقوق کارگران بسیار ارزانتر از کشورهای اروپایی، چین و ژاپن است، خودرو باکیفیت پایینتر از این کشورها تولید و با قیمتی گرانتر به فروش میرسد؟ این وضعیت نشان میدهد ما در مدیریت مناسبی در هزینهها نداریم به طور مثال در این صنعت شرکتهای صوری ایجاد شده که در این شرکتها هیات مدیرهها حقوقهای بالایی دریافت میکنند.
وی اضافه کرد: وزارت صمت باید به جای اینکه با افزایش هزینههای تولید، قیمت خودرو را بالا ببرد، یک بار منصفانه موضوع هزینههای تولید خودرو را بررسی کند؛ هزینههای واقعی و منصفانه تولید باید از مشتری دریافت شود اما دریافت هزینههای سربار از جیب مشتری غش در معامله است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: زیانده بودن تولید برخی خودروها نباید بهانهای برای افزایش قیمت باشد؛ در حال حاضر خودروسازان هزینههای تولید را محاسبه و بالا بودن هزینهها را اثبات میکنند حال آنکه این هزینهها واقعی نیست و هزینههایی است که به این صنعت تحمیل میشود.