
نخستین نشست بررسی سند نقشه راهبردی تحول در نظام یکپارچه ارتباطات مردمی/ رئیس مرکز ارتباطات مردمی: توسعه حکمرانی مردمی از ضرورتهای گام دوم انقلاب است.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری تاکید کرد: توسعه حکمرانی مردمی از ضرورتهای گام دوم انقلاب است که جز با شکلگیری نظارت مردمپایه و سپردن امور به خود مردم امکانپذیر نیست.
نخستین نشست از سلسله نشستهای بررسی سند نقشه راهبردی تحول در نظام یکپارچه ارتباطات مردمی با هدف پاسخگوتر نمودن دستگاههای اجرایی به مردم با همکاری مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری و مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری روز یکشنبه 8 بهمن ماه در محل سامانه نظارتی ۶۱۳۳ این مرکز برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نخبگانی و خبرگانی گفت: یکی از مهمترین راهبردهای رئیسجمهور محترم حضرت آیتالله رییسی ایجاد زمینه لازم جهت بهرهمندی از مشارکت نخبگانی مردم است. لذا مرکز ارتباطات مردمی در کنار فعالیتهای جاری و تحولی ارتباطی در نظام ارتباطات مردم و دولت، فعالانه به دنبال شناسایی مسیرهای بهکارگیری ظرفیتهای نخبگانی و مشارکت مردم پایه و مسجدمحور است و دراین راستا لزوم بهرمندی از نگاه نخبگانی در سند تحولی در حال تنظیم در حوزه ارتباطات مردمی اجتنابناپذیر است و باید از ظرفیتهای مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری در این سند ملی استفاده کنیم.
حجتالاسلام صالحی در ادامه ضمن تشکر از همراهی مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری در ایجاد بستر علمی وتمرکز تکالیف خدمت رسانی موثرتر به مردم با تاکید بر ضرورت تسری نگاه حکمرانی مردمی به همه ابعاد حکمرانی در کشور و تبدیل نظارت مردمپایه به گفتمان اصلی و محوری دولت، ادامه داد: توسعه حکمرانی مردمی از ضرورتهای گام دوم انقلاب است که جز با شکلگیری نظارت مردمپایه و سپردن امور به خود مردم امکانپذیر نیست.
وی «انجام هماهنگی های لازم در خصوص یکسان سازی فرآیند ارتباطات مردمی در سطح قوای مجریه، مقننه، قضاییه و سایر نهادهای عمومی» را به عنوان یکی از ماموریتهای این مرکز برشمرد و همچنین برخی مشکلات و موانع موجود بر سر راه تعامل حاکمیت و مردم، ناهماهنگی، موازی کاری و اتلاف وقت و انرژی و بعضا پاسخگو نبودن دستگاهها که موجبات نارضایتی مردم میشود، را از موضوعات مهم قابل پژوهش و مطالعه در حوزه مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری برشمردند که نیازمند بررسی است.
گفتنی است در این نشست، محورهای همکاری مرکز ارتباطات مردمی و مرکز بررسیهای استراتژیک ازجمله تشکیل جلسات تخصصی مشترک در جهت حمایت مرکز بررسیهای استراتژیک از پروژه تحول در نظام ارتباطات مردمی، بهرهمندی از بانک جامع تقاضای مردمی در مسیر شناخت طولی و روندکاوی تغییرات تمایلات اجتماعی و مردمی در جهت شناسایی راهبردهای سیاستی توسط مرکز بررسیهای استراتژیک، استفاده از ظرفیتهای کارشناسی، استفاده از هوش مصنوعی، استفاده از پروژهها و مستندات تولید شده و سایر ظرفیتها مورد تاکید حجت الاسلام صالحی و دکتر زمانیان رؤسای مرکز ارتباطات مردمی و مرکز بررسیهای استراتژیک ریاستجمهوری قرار گرفت.
در ادامه معاونین و مدیران مراکز یاد شده به بحث و تبادل نظر پیرامون زمینههای همکاری مشترک و تعاملات فیمابین پرداختند.
#پایگاه_خبری_استان_تهران
#جمعیت_جوانان_ایرانی
#دولت
#رییسی
#مجلس