اجتماعی

نوآوری در بازسازی و روسازی ایستگاه‌های بی‌.آر.تی پایتخت/ امسال ۴۰ ایستگاه‌ با روش روسازی بلوکی بهسازی می‌شوند

سید مجتبی شفیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جوانان ایرانی ، با اعلام اینکه روسازی آسفالت تعدادی از ایستگاه‌های بی آر تی که عموماً به دلیل شدت نیروی افقی ناشی از تکرار ترمزگیری، دچار خرابی زیادی شده بودند، تحت اجرای عملیات بهسازی و روسازی بتنی قرار گرفته‌اند، گفت: مراحل مختلف اجرایی شامل تراش و برداشت سطح آسیب‌دیده، روسازی با استفاده از بتن مسلح و اجرای کف‌پوش بتنی در این ایستگاه‌ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات بهسازی و روسازی ۴۰ ایستگاه در خطوط مختلف بی آر تی پایتخت در دستور کار این سازمان قرار دارد، اظهار کرد: تا کنون در ۷ ایستگاه که دچار آسیب‌های اساسی نظیر شیارشدگی، انواع ترک‌ خوردگی و جمع‌شدگی در سطح لایه آسفالت بودند، عملیات مذکور به این روش با موفقیت به اتمام رسیده که مسافران و رانندگان از آن ابراز رضایت کرده‌اند.

شفیعی در مورد روش بتن مسلح با روکش موزاییکی بتنی، توضیح داد: از مهم‌ترین مزیت‌های این روش نسبت به روش‌های دیگر، مقاومت بالا در برابر نیروهای افقی، سرعت بالا در اجرا و کاهش هزینه‌های ساخت و نگهداری است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با برشمردن ویژگی‌های مثبت عملیات روسازی‌ بلوکی، گفت: این روش در شرایط مختلف جوّی و ترافیکی، از وضعیت نسبتاً یکسانی برخوردار بوده و به دلیل دوام و طول عمر بیشتر، ضمن بهبود کیفیت خدمت‌رسانی در خطوط بی‌ آر تی، باعث کاهش قابل توجه آسیب‌های وارده به اتوبوس‌های تندرو و تقلیل هزینه‌های نگهداری آنها نیز می‌شود.

گفتنی است، عملیات بهسازی و روسازی ایستگاه‌های بی آر تی تا کنون در ایستگاه‌ کوی نصر (بزرگراه شهید چمران در مسیر شمال به جنوب و بالعکس)، ایستگاه شهید فتحنائی (خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب و بالعکس)، ایستگاه‌های شهید منتظری و بوعلی (خیابان دماوند) و ایستگاه دکتر قریب (خیابان آزادی) به پایان رسیده و در ایستگاه‌ ۱۷ شهریور (بزرگراه بعثت در مسیر شرق به غرب و بالعکس) و ایستگاه فرودگاه (خیابان دماوند در مسیر غرب به شرق) در دست اجراست که در سایر ایستگاه‌ها نیز متناسب با شدت خرابی و حجم تردد در اولویت اجرا قرار خواهد گرفت.

#پایگاه_خبری_استان_تهران

#جمعیت_جوانان_ایرانی

#دولت

#رییسی

#مجلس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا