به گزارش خبرنگار خبرگزاری جوانان ایرانی ، عیسی زارع پور روز یکشنبه – دهم دی ماه – در جریان شصت و ششمین برنامه پاسخگویی برخط هیات دولت به تماسهای تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری حضور یافت و پاسخگوی طرح، نظرات، ایدهها، شکایتها و درخواستهای مردم در حوزه مأموریتی خود در این وزارتخانه شد.
زارع پور پیش از این در آذر ماه ۱۴۰۱ و فروردین و تیر و مهر امسال میهمان مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری شد که در مجموع ۳۰ دستور را صادر کرد و امروز برای پنجمین بار در این مرکز حضور یافت. وی رکورددار بیشترین حضور در سامانه پاسخگویی برخط به تماس مردمی است.
به گفته رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، در جریان پاسخگویی برخط و بی واسطه مسئولان دستگاه های دولتی به مردم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پاسخگوترین دستگاه اجرایی شناخته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد صالحی با اشاره به پنجمین حضور زارع پور در این مرکز، وی را پرچمدار بیشترین حضور در پاسخگویی به تماس های مردمی دانست و گفت: وزارت ارتباطات در زمره یکی از فعال ترین دستگاه ها در پاسخگویی به تماس های مردمی در این مرکز و در سفرهای استانی است.
مردم از زارعپور چه پرسیدند؟
وزیر ارتباطات هم پیش از پاسخگویی به سوالات مردمی گفت: همیشه از پاسخگویی به سوالات مردمی استقبال کردم زیرا یکی از رسالت های ما پاسخگویی به سوالات مردمی است و حضور در این مرکز برای این است که پای صحبت های مردم بنشینیم.
در نخستین تماس تلفنی شهروندی از شهر آمل درباره هزینه پست در ارسال کالاهایی مانند برنج گلایه داشت که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پاسخ داد: پست، شرکت درآمد – هزینه است و دولت یک ریال هم کمک نمی کند و طبیعی است که شرکت پست باید درآمدزایی کند و از طرفی تعرفه های پست بسیار پایین است که این هم به ضرر پست است.
زارع پور با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی هزینه حمل شرکت پست طی سال جاری اظهار داشت: شرکت پست اوایل امسال تعرفه خود را افزایش داد و به غیر از آن افزایش، تعرفه دیگری نداشته است. از طرفی دو نوع پست در ارسال کالا وجود دارد که نخست سفارشی برای بسته های کوچک و دیگری پیشتاز در ابعاد بزرگتر است که هریک تعرفه خود را دارد.
اما وزیر ارتباطات به این پاسخ بسنده نکرد و در نهایت دستور پیگیری تعرفه ارسال کالا را صادر کرد.
دومین تماس به یک نامه رسان پستی از خطه گلستان اختصاص داشت که پس از خوش و بش گرم با وزیر گفت که می خواهم با شما درد و دل کنم که وزیر ارتباطات گفت: بگذار من بگم که مطالبه شما کار سختی است که من از سال گذشته پیگیر این موضوع بودم و در این زمینه اقداماتی انجام دادم و وضعیت بهتر از این خواهد شد.
این شهروند پس از پایان پاسخ زارع پور، مطالبات دیگری را درباره ارتقا شغلی ، اضافه کاری و فراهم کردن تجهیزات ارسال نامه مانند موتور مطرح کرد که وزیر ارتباطات گفت: شاید تنها وزیری باشم که بیش از ۱۰ بار در دفاتر پستی حضور یافتم و در جریان مشکلات هستم.
وی ادامه داد: اگر شما فیش حقوقی سال ۱۴۰۰ خود را با اکنون مقایسه کنید، می بینید که دریافتی ها دو برابر شده است و ما در این مدت کارهای تحولی جدی در پست انجام دادیم هر چند کافی نیست.
سومین تماس مربوط به شهروند خانمی بود که درباره افزایش تعرفه دفاتر پیشخوان عمومی دولت گلایه کرد و خواستار معافیت مالیاتی شد که زارع پور اظهار داشت: ما تعرفه را افزایش دادیم و در جریان مشکلات دفاتر هستم و میانگین افزایش تعرفه ۳۰ درصد بوده که سه ماه قبل ابلاغ شده است.
این شهروند همچنین ادامه داد که افزایش تعرفه با تورم همخوانی ندارد که وزیر ارتباطات در پاسخ اظهار داشت: به عنوان مثال اینترنت تنها 30 درصد از سال ۹۶ تاکنون گران تر شده و اگر قرار بود به نرخ تورم گران کنیم باید ۵۰۰ درصد افزایش می یافت.
چهارمین شهروند یکنامه رسان بود که درباره وضعیت حقوق ها مطالبه خود را با وزیر ارتباطات درمیان گذاشت و زارع پور در پاسخ گفت که از سال ۱۴۰۰ تا کنون حقوق پستچی ها دو برابر شده است.
#پایگاه_خبری_استان_تهران
#جمعیت_جوانان_ایرانی
#دولت
#رییسی
#مجلس