اقتصادی

برگزاری مزایده ۷ هزار تن چای خارجی در مزایده اموال منقول

حسین ایزدی مدیرکل اموال تملیکی استان تهران در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌ها در سال جدید، با اشاره به خط‌ مشی‌های سال جدید و برنامه‌هایی که این اداره کل دارد، اظهار کرد: از تمام رسانه‌ها درخواست می‌کنم اگر مطلبی را به عنوان تعهد اجرایی این اداره کل اعلام می‌کنم، شما به عنوان مطالبه‌گر پیگیر باشید.

وی با تشکر از حمایت های وزیر اقتصاد و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی و دستگاه قضایی در حوزه جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: همه اقدامات انجام‌شده در سایه تعامل و همکاری بین دو قوه بود؛ در کنار آن از حمایت‌های ویژه سازمان تعزیرات حکومتی نیز برخوردار بودیم.

ایزدی عنوان کرد: خواهشم از دستگاه‌های مجوزدهنده که ما به آنها مراجعه می‌کنیم و باید مجوز بگیریم مانند سازمان غذا و دارو، محیط زیست و… این است که هرچه بیشتر کمک کنند تا تعیین تکلیف کالاها تسریع شود و این هدف و سیاست اصلی دولت است.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران با اشاره به مزایده‌ای که امسال برگزار شده، توضیح داد: اولین بار است که مزایده‌ای در این سطح برگزار می‌شود، در فروردین ماه امسال مزایده اموال منقول شماره ۲۷۸ برگزار شد که در تاریخ سوم اردیبهشت کردند و بارگذاری در فروردین ماه انجام شد و تا ۱۱ اردیبهشت مهلت بازدید دارد. همچنین ۲۱۵ پارتی کالا بارگذاری مستمر شد که فقط ۷ هزار تن از آن چای است و نمونه‌گیری بسیار سختگیرانه‌ای در این زمینه انجام شد.

وی اضافه کرد: همچنین حدود ۴۰ روز درگیر نمونه‌برداری بودیم که تعداد زیادی از نیروی انسانی شبانه‌روز در سه شیفت کار می‌کردند. سازمان غذا و دارو نیز بررسی کرد و تا الان صلاحیت حدود ۴۰ کالا تایید شده و چند کالا هم برای حضور در مزایده رد صلاحیت شده‌اند.

ایزدی تاکید کرد: از رسانه‌ها درخواست دارم که در مورد مزایده چای اطلاع‌رسانی داشته باشند؛ تا چه تولیدکنندگان و چه بازرگانان بتوانند این چای را خرید کنند. امتیاز ویژه‌ای نیز برای خریداران چای آن هم برای تولیدکنندگان چای قائل شده‌ایم که می‌توانند اجازه تسویه بعد از دو ماه را به شرط تودیع ضمانتنامه بانکی به مبلغ خرید را داشته باشند. این برای نخستین بار است که در مزایده‌های اموال تملیکی رخ می‌دهد.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران ادامه داد: جمع ارزش ریالی این مزایده هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن کالاهای دیگر و بقیه چای است و می تواند آثار خوبی نیز برای تنظیم بازار داشته باشد. همچنین ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان ملک غیرمنقول در این مزایده گذاشته ایم که در مورد پرونده‌ای به نام سادات خوزستان است که حدود ۴۶ ملک مصادره شده و در اختیار ما قرار داده شده است. عمده این املاک آماده فروش شده است و چند ملک با رقم بسیار سنگین داریم، به طور مثال ملک ۱۰ هکتاری هم وجود دارد و یا زمین ۶۵۰ متری در زعفرانیه تهران نیز آپارتمان‌های مختلف؛ شرایط اقساطی است که معمولاً ۲۰ درصد نقد و بقیه در طول ۲ تا ۳ سال تقسیط می‌شود.

وی بیان کرد: از این دو مزایده که در حال برگزاری است، تقریباً ۴ هزار میلیارد تومان ارزش ریالی دارند که هزار و ۱۹۵ میلیارد تومان آن برای مزایده اموال منقول و ۲ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان آن هم برای اموال غیرمنقول است که از سوم اردیبهشت تا یازدهم مهلت دارد و مزایده شماره ۱۱۴۹ است.

ایزدی در مورد کالای چای توضیح داد: این چای‌ها ۷ هزار تن همه خارجی و با کیفیت بسیار بالا است و روز گذشته ۴۰ شرکت تولیدی با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی از آن بازدید داشتند.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران متذکر شد: مزایده بعدی چای هم حدود ۴ هزار تن است؛ در مجموع ۳۶ هزار تن چای در اختیار سازمان است که ۱۷ هزار تن آن در استان تهران است و الباقی در استان هرمزگان و گمرک شهید رجایی و سایر گمرکات است. وی افزود: البته در طول سال مزایده فوق العاده هم برگزار می‌شود به ویژه در مورد ماینرها که سال‌ها بلاتکلیف بوده‌اند و اخیراً تعیین تکلیف شده‌اند که ما دستگاه‌هایی که سازمان استاندار انها را تایید کند، می‌توانیم به مزارع استخران بفروشیم که تاکنون ۳ هزار و ۳۰۰ تا از این ماینرها را در مزایده شماره ۲۷۸ به صورت امحای فنی به فروش گذاشته‌ایم.

ایزدی گفت: البته حراج خرده‌فروشی بحث مفصلی است؛ هفته‌ای ۳ بار فردوه‌فروشی داریم و بعضی از دستگاه‌ها مانند ستاد اجرایی فرمان امام پیگیر بودند که دستورالعمل بگیرند تا بتوانند در زیرمجموعه خود استفاده کنند.

مدیرکل اموال تملیکی استان تهران با اشاره به گزارش عملکرد این اداره کل در سال ۱۴۰۲ و مقایسه ان با سال پیش از آن متذکر شد: فعالیت‌های اموال تملیکی در چند زمینه شکل میگیرد؛ کالاهای قاچاق که کشف می‌شوند؛ در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند که این سازمان تکلیف دارد که آنها را تعیین تکلیف کند. در سال گذشته و در مقایسه با سال پیش از ان، در حوزه فروش کالاهای منقول ۹۰۰ میلیارد تومان در استان تهران فروش داشتیم که در سال ۱۴۰ همین رقم ۳۱۹ میلیارد تومان و در سال‌ ۱۴۰۰ حدود ۱۵۲ میلیارد تومان بود.

#پایگاه_خبری_استان_تهران

#جمعیت_جوانان_ایرانی

#دولت

#رییسی

#مجلس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا