فرهنگی

محیط زیست، یک مسئله ملی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جوانان ایرانی به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ،بهرامعلی ظاهری گفت : محیط زیست میراثی گرانبها از نسل‌های گذشته است که باید آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم، سرمایه‌ای است برای توسعه پایدار و رفاه اجتماعی که باید آن را حفظ و ارتقا دهیم. همچنین حقی است برای تمام موجودات زنده که باید به آن احترام بگذاریم.

اما متاسفانه، آلودگی هوا، کم‌آبی، خشکسالی، بیابان‌زایی، انباشت پسماند، تخریب جنگل‌ها و زیستگاه حیات وحش، تصادف جاده ای و تعارض حیات وحش، تغییر اقلیم و … از جمله چالش‌ها و تهدیدات محیط زیست ایران است. مشکلاتی که نه تنها به سلامت و زندگی مردم، بلکه به امنیت و استقلال کشور نیز لطمه می‌زنند.

وی افزود :برای برآورده شدن این همه نیاز می‌توانیم با انتخاب مجلس قوی از محیط زیست دفاع کنیم.

ظاهری در ادامه گفت :با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده و تاثیرات منفی تغییرات اقلیمی، لازم است که مجلس قوی و متعهدی در راستای حمایت از محیط زیست باشد. این مجلس باید به عنوان یک ضامن محیط زیست، در راستای توسعه پایدار تصمیماتی اتخاذ کند که منجر به حفظ و بهبود وضعیت محیط زیست کشور شود.

وی افزود : محیط زیست که به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جهانی امروز، نیازمند توجه و اقدامات قاطع از سوی افراد و نهادهای مختلف خصوصا مجلس شورای اسلامی است. نقش مجلس شورای اسلامی به عنوان نهادی کلیدی در تدوین و تصویب قوانین و سیاست‌های مرتبط با حفاظت از محیط زیست بسیار حیاتی است. مجلس قوی، به عنوان قوه قانونگذار، نماینده مردم و صدای آن‌ها در ساختار قدرت کشور، مسئولیت بزرگی در حفظ، حراست و حمایت از محیط زیست دارد. این مجلس، با تصویب قوانین و بودجه‌های مرتبط با محیط زیست، می‌تواند اقدامات موثری را برای کاهش آلودگی هوا و آب، حفظ تنوع زیستی، مدیریت پسماندها و محافظت از منابع طبیعی انجام دهد. مجلسی که اعتبارات و بودجه کافی را برای اجرای برنامه‌های حفاظت محیط زیست و مدیریت پسماند، تصفیه‌خانه‌ها، آلودگی هوا و غیره تخصیص دهد و نظارت مؤثری بر حسن اجرای قوانین و ضوابط زیست محیطی داشته باشد.

ظاهری اظهار داشت : انتخابات فرصت مناسبی است برای مطالبه گری محیط زیستی مردم از نامزدها و اینکه مطالبه محیط زیستی از موضوعاتی است که تمامی حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی را در بر می گیرد، مردم باید با مشارکت و حضور پرشور، آگاهانه و هوشمندانه در انتخابات، موجب شکل‌گیری مجلسی کارآمدتر بویژه در حوزه محیط زیست فراهم نمایند.

#پایگاه_خبری_استان_تهران

#جمعیت_جوانان_ایرانی

#دولت

#رییسی

#مجلس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا